Oświadczenie

Oświadczenie


W nawiązaniu do publikacji „120 000 złotych za złą nerkę” Gazety Wyborczej z 24.03.2015 r., w której opisane jest zdarzenie z czerwca 2010 r. pomylenia przeszczepianych nerek oświadczamy, że nieprawdą jest, że pacjenci nie zostali poinformowani o pomyłce – szpital zrobił to dobę po operacji. Po tym zdarzeniu w placówce zostały wprowadzone standardy bezpieczeństwa, które zostały określone jako wzorcowe i zalecane w całej Polsce. Obecnie szpital jest największym ośrodkiem transplantacyjnym na Dolnym Śląsku. W 2014 r. przeszczepiono 5 wątrób oraz 52 nerki. Od tamtego zdarzenia nigdy nie doszło do podobnej pomyłki.