IV.1) OPIS IV.1.1) Tryb
udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
tak,
Informacja na temat wadium
Wymagania dotyczące wadium. 1. Wykonawca zobowiązany jest wpłacić
wadium dla całości zamówienia w kwocie 9 212,00 zł słownie: dziewięć
tysięcy dwieście dwanaście złotych, 00/100) 2. Wadium należy wnieść w
terminie do dnia składania ofert, potwierdzenie zapłaty wadium należy
dołączyć do oferty. 3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku
następujących formach: 3.1 pieniądzu: przelewem na rachunek bankowy
Zamawiającego: Bank Gospodarstwa Krajowego nr konta 26 1130 1033 0018 8007
3520 0010 3.2 poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy
oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze
poręczeniem pieniężnym; 3.3 gwarancjach bankowych; 3.4 gwarancjach
ubezpieczeniowych; 3.5 poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których
mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu
Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t. j. Dz. U. z 2007 r. nr 42,
poz. 275 z późn. Zm.). 4. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający
przechowuje na rachunku bankowym. 5. Za termin wniesienia wadium uważa się
dzień wpływu na konto Zamawiającego do godz. 11:00 6. Wykonawca
zobowiązany jest wnieść wadium na okres związania ofertą. 7. Zamawiający
zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty
najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy,
którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem
art. 46 ust. 4a ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2015 r., poz.
2164 ze zm.). 8. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako
najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu
umowy w sprawie zamówienia publicznego . 9. Zamawiający zwraca
niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed
upływem terminu składania ofert. 10. Zamawiający żąda ponownego wniesienia
wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust.
1 ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2015 r., poz. 2164 ze zm.),
jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako
najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez
Zamawiającego. 11. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca
je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym
było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku
bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy
wskazany przez Wykonawcę. 12. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z
odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art.
26 ust. 3 i 3a ustawy, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył
oświadczeń lub potwierdzających okoliczności, o których mowa w niniejszej
SIWZ, oświadczenia, o którym mowa w art. 25 a ust. 1, pełnomocnictw lub
nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2
pkt 3 ustawy, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej
przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. 13. Zamawiający zatrzymuje
wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana:
• odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach
określonych w ofercie; • zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego
stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.
IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet
wykonania zamówienia:
nie
IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci
katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów
elektronicznych:
nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów
elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
nie
Informacje dodatkowe:
IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
nie
Złożenie
oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty
zasadniczej:
nie
IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców,
którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z
ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców
Kryteria selekcji wykonawców:
IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu
zakupów:
Umowa ramowa będzie
zawarta:
Czy przewiduje się
ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
nie
Informacje dodatkowe:
Zamówienie obejmuje ustanowienie
dynamicznego systemu zakupów:
nie
Informacje dodatkowe:
W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu
zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:
nie
Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji
potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego
systemu zakupów:
nie
IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg
nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem)
nie
Należy wskazać elementy, których
wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej: Przewiduje się
ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu
zamówienia: nie
Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom
w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich
udostępnienia:
Informacje
dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i
jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne
wysokości postąpień):
Informacje dotyczące
wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji
technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące
rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i
czasie ich trwania:
Aukcja wieloetapowa
etap nr |
czas trwania etapu |
|
|
Czy wykonawcy, którzy
nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
nie
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT IV.2.1) Kryteria
oceny ofert: IV.2.2) Kryteria
Kryteria |
Znaczenie |
Cena |
60 |
Termin gwarancji na wykonaną usługę (min. 3 m-ce) |
20 |
Termin gwarancji na wymienione części (min. 12 m-cy) |
20 |
IV.2.3) Zastosowanie
procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg
nieograniczony)
tak
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo
innowacyjne IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z
ogłoszeniem Minimalne wymagania, które muszą spełniać
wszystkie oferty:
Przewidziane jest
zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych
bez przeprowadzenia negocjacji nie
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu
ograniczenia liczby ofert: nie
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w
tym liczbę etapów):
Informacje
dodatkowe
IV.3.2) Informacje na temat dialogu
konkurencyjnego Opis potrzeb i wymagań zamawiającego
lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas
dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do
składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:
Wstępny harmonogram postępowania:
Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby
rozwiązań: nie
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:
Informacje dodatkowe:
IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne
wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:
Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu
liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów
oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
nie
Informacje
dodatkowe:
IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie
prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony
internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w
licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące
rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym
wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
Sposób postępowania w
toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości
postąpień:
Informacje o liczbie etapów
licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Licytacja wieloetapowa
etap nr |
czas trwania etapu |
|
|
Wykonawcy, którzy nie
złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
nie
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki
zamknięcia licytacji elektronicznej:
Istotne dla stron
postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w
sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór
umowy:
Wymagania
dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:
Informacje
dodatkowe:
IV.5) ZMIANA
UMOWYPrzewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w
stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru
wykonawcy: tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
Zmiana postanowień umowy, odstąpienia od umowy 1. Zmiana
postanowień umowy może nastąpić za zgodą obu stron na piśmie pod rygorem
nieważności. 2. Niedopuszczalna jest, pod rygorem nieważności, taka zmiana
niniejszej umowy oraz wprowadzenie do niej takich postanowień, które
byłyby niekorzystne dla Zamawiającego, jeżeli przy ich uwzględnieniu
należałoby zmienić treść oferty, na podstawie, której dokonano wyboru
Wykonawcy chyba, że zachodzi jedna z przesłanek, o których mowa w art. 144
ust.1-1e ustawy Prawo zamówień publicznych. 3. Dopuszcza się zmianę umowy
w sytuacji, gdy: a) nastąpi zmniejszenie finansowania procedury medycznej
przez NFZ, a procedura ta jest bezpośrednio związana z przedmiotem
zamówienia wynikającym z niniejszej umowy; w takiej sytuacji zmniejszeniu
ulegnie cena jednostkowa przedmiotu umowy, natomiast od zgodnej woli stron
zależeć będzie, czy proporcjonalnemu zmniejszeniu ulegnie wartość umowy
przy jednoczesnym pozostawieniu ilości produktów w niezmienionej formie,
czy też wartość umowy pozostanie bez zmian z jednoczesnym proporcjonalnym
zwiększeniem ilości produktów; b) wystąpi siła wyższa, która w bezpośredni
sposób wpłynie na okoliczności realizacji umowy, c) nastąpi zmiana numerów
katalogowych produktów, przy jednoczesnym zastrzeżeniu braku zmian cen na
wyższe oraz jednoczesnym podtrzymaniu co najmniej parametrów przedmiotu
zamawianego, d) wystąpi gwałtowna dekoniunktura lub inne nieprzewidziane
okoliczności, niezależne od żadnej ze Stron (gospodarcze, polityczne,
społeczne, atmosferyczne itp.), które w bezpośredni sposób wpłyną na
okoliczności realizacji umowy. 4. Dopuszcza się zmianę umowy w zakresie
przedmiotowym, to jest zastąpienie produktu objętego umową odpowiednikiem
w przypadku: zaprzestania wytwarzania przez producenta asortymentu
objętego umową, wygaśnięcia świadectwa rejestracji, przedłożenia przez
wykonawcę oferty korzystniejszej dla Zamawiającego. 5. Zmiana, o której
mowa w ust. 4, będzie dopuszczalna pod warunkiem, że odpowiednik: będzie
spełniał wszystkie wymagania Zamawiającego określone w specyfikacji
istotnych warunków zamówienia, nie będzie miał niższych parametrów od
zaoferowanego w ofercie oraz będzie znajdował zastosowanie co najmniej w
tych samych wskazaniach co asortyment objęty umową i przy cenie nie
wyższej niż cena asortymentu objętego umową, 6. W przypadku: a) zmiany
stawki podatku od towarów i usług, b) zmiany wysokości minimalnego
wynagrodzenia za pracę albo wysokości minimalnej stawki godzinowej,
ustalonych na podstawie przepisów ustawy z dnia 10 października 2002 r. o
minimalnym wynagrodzeniu za pracę, c) zmiany zasad podlegania
ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości
stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wynagrodzenie
Wykonawcy, o którym mowa w § 6 ust. 1 może podlegać waloryzacji w trakcie
obowiązywania umowy na pisemny wniosek Wykonawcy skierowany do
Zamawiającego wraz z uzasadnieniem oraz szczegółowym wyliczeniem wpływu
zmiany na ponoszone przez Wykonawcę koszty wykonania zamówienia.
Waloryzacja wynagrodzenia może nastąpić po upływie 90 dni od dnia
obowiązywania zmian. 7. W wypadku zmiany, o której mowa w ust. 7 pkt 1)
wartość netto wynagrodzenia Wykonawcy nie zmieni się. 8. W przypadku
zmiany, o której mowa w ust. 7 pkt 2) wynagrodzenie Wykonawcy może ulec
zmianie o wartość wzrostu całkowitego kosztu Wykonawcy wynikającą ze
zwiększenia wynagrodzeń osób bezpośrednio wykonujących zamówienie do
wysokości aktualnie obowiązującego minimalnego wynagrodzenia za pracę albo
wysokości minimalnej stawki godzinowej, z uwzględnieniem wszystkich
obciążeń publicznoprawnych od kwoty wzrostu. 9. W przypadku zmiany, o
którym mowa w ust. 7 pkt 3) wynagrodzenie Wykonawcy może ulec zmianie o
wartość wzrostu całkowitego kosztu Wykonawcy, jaką będzie on zobowiązany
dodatkowo ponieść w celu uwzględnienia tej zmiany, przy zachowaniu
dotychczasowej kwoty netto wynagrodzenia osób bezpośrednio wykonujących
zamówienie na rzecz Zamawiającego. 10. W przypadku sporu o zasadność
wprowadzenia waloryzacji może zostać wprowadzona waloryzacja sądowa w myśl
art. 3571 k.c. Zmiana taka wprowadzona zostanie aneksem stanowiącym
integralną część niniejszej umowy przetargowej. 11. W sytuacji, kiedy w
okresie trwania umowy nie zostanie zamówiony cały asortyment nią
określony, a zaistnieje okoliczność uzasadniona potrzebami Zamawiającego,
strony dopuszczają możliwość przedłużenia czasu trwania umowy na okres
pozwalający wykorzystać asortyment w ilości niezbędnej dla funkcjonowania
Zamawiającego związanego z jego działalnością, jednak na okres nie dłuższy
niż do czasu rozstrzygnięcia nowej procedury przetargowej dotyczącej
tożsamego asortymentu. 12. W razie zaistnienia istotnej zmiany
okoliczności powodującej, że wykonanie umowy nie leży w interesie
publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, lub
dalsze wykonywanie umowy może zagrozić istotnemu interesowi bezpieczeństwa
państwa lub bezpieczeństwu publicznemu, zamawiający może odstąpić od umowy
w terminie 30 dni od dnia powzięcia wiadomości o tych okolicznościach. W
takim przypadku, wykonawca może żądać wyłącznie wynagrodzenia należnego z
tytułu wykonania części umowy.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze
poufnym (jeżeli dotyczy): Środki służące ochronie
informacji o charakterze poufnymIV.6.2) Termin składania
ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 28/04/2017, godzina: 11:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę
udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony,
negocjacje z ogłoszeniem):
nie
Wskazać powody:
Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o
dopuszczenie do udziału w postępowaniu
>
język polski, jak w SIWZ
IV.6.3) Termin związania ofertą:
okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o
udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z
budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy
udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym
Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub
części zamówienia: nie
IV.6.5)
Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli
środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace
rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie
całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane
nie
IV.6.6) Informacje
dodatkowe: